čtvrtek 26. května 2016

Rozhovor se Stephanie Lasher

Dobré odpoledne všem, kteří zavítali na můj blog. :)
Pár týdnů zpátky jsem psala e-mail jedné z mých oblíbených jogínek, kterou už delší dobu sleduju na Instagramu a je mou velkou inspirací. Jmenuje se Stephanie Lasher. Na Instagram přidává kromě fotek také videa, kde na některých z nich najdete i návody.
Takže, jak už jsem se výše zmiňovala, napsala jsem ji a požádala ji, aby se mnou udělala rozhovor. Rozhovor probíhal v angličtině a já Vám ho tady dám samozřejmě přeložený do češtiny. Takže jdeme na to. :)

1. Řekla bys nám něco o sobě? 
Ahoj. Jmenuji se Stephanie. Je mi 33 let a učím jógu v Maine (stát, který je součástí USA). Mám ráda kreativní pohyb a projev. Miluju, když můžu vést lidi do jejich těl, aby objevili své autentické pohyby. Ve chvílích, kdy zrovna neučím nebo nepraktikuji jógu si užívám hraní na ukulele, vařím polévky a hraju si s mým psem Lokim.


2. Jak dlouho se věnuješ józe?
Začala jsem v roce 2008, kdy jsem cvičila podle DVD - Shakti by Shiva Rea. Je to skvělý zdroj a Shiva má velmi ladný styl. Doporučuji její DVD, kdyby někdo chtěl zahájit domácí praktikování jógy a hledal kvalitní výuku.


3.  Jakému druhu jógy se věnuješ?
Mé osobní tělesné cvičení je pomalé, silné, ale přesto příjemné. Je ovlivněno jógou Vinyasa, Yin a Anusara. Nikdy nevím, jakému typu se ten den věnuji. Nechávám své tělo, aby mi ukázalo, kde se drželo všechno mé napětí a co momentálně potřebuji. Tělo nám říká, co potřebujeme, když mu nasloucháme. Moje každodenní praxe je 2-3 hodiny.


4. Co pro tebe jóga znamená?
Jóga je spojení. Jóga je pozorování s pozorností a poslech s pozorností. Je to méně o tom, jestli děláme pozice a více o tom, jaká je kvalita naší pozornosti na dech, zatímco vykonáváme danou pozici. Čím více dokážete zpomalit, tím více si uvědomujete, že praxe je pro Vás hned o něco lepší. Zlepšují se naše vlastnosti a schopnosti milovat sám sebe, prokazovat soucit ke své osobě i očekávat pád. I když je to intenzivní, všechny vlastnosti, které si bereme na podložku, si bereme i do každodenního života. Takže to, co začíná jako interní praxe se vyvíjí jako vnější aspekt, jak se snažíme sdílet tyto vlastnosti, a požehná životy těch, kdo překročí svou cestu.


5. Máš nějakou vlastní mantru? Pokud ano, jakou?
Ve třídě často říkám: Pokud to cítíte, děláte to.“ Připomínám to studentům (i sobě). Tím je upozorním na to, že při cvičení jógy by se měli zaměřovat více na své pocity a svou vnitřní stránku. Cítit to. Cítit dech. Cítit svaly. Cítit kosti. Cítit kůži. Prostě cítit a cítit. Učím organické vyrovnání, což znamená, že věřím, že každý student je nejinteligentnější a je vlastním nejlepším učitelem. Domnívám se, že tělo zjistí odpovídající vyrovnání pro každé plavidlo, když je provázeno svou nejlepší a přírodní podporou.



6. Co je pro tebe v životě nejdůležitější?
Za prvé je to můj vztah s Bohem. Potom hledání po Británii a hlubšího poznání božství. Za druhé, můj milující manžel a rodina, které si cením. Je velmi důležité mít v životě někoho, kdo Vás opravdu zná. Rodina je požehnání. Dále jsou to kamarádi, také mám ráda živou stravu, Thajskou kuchyni, jahody, koně, moje štěně Loki, tanec, pletení, Tanzanii, západ slunce, šipky a mohla bych pokračovat ještě dál. Mám ráda spoustu věcí.


7. Co by jsi řekla ostatním jogínům?
K novým jogínům: Jsem ráda, že jste se rozhodli začít cestu vnitřního mistrovství. Miluji tuto praxi a chci, abyste ji milovali také. Jsem tady pro Vás.
Pro celoživotní praktikanty: Jsem tady, abych se od Vás naučila, jak jste dokázali cestovat touto cestou déle než já a bylo by mi velkou ctí, kráčet ve Vašich stopách. Myslím, že každý z nás nese velmi zvláštní energii, kterou přes praxi sdílí. A tak jsme všichni studenti a učitelé. Já se od svých studentů učím hodně, a také jim to říkám. Je to výměna energií a to je krása sdílena praxí.


Věřím, že se Vám rozhovor líbil a přeji Vám krásný zbytek týdne :)
Vaše Kikuš.

2 komentářů:

  1. Ahoj! Narazila jsem na tvůj blog až dnes, ale hned mě zaujal, tak se určitě vrátím! :) Moc díky za rozhovor, je super, že ses rozhodla své "guru" napsat a celé to s námi sdílet! Ať se daří i nadále, krásný den! :)) PS: Taky jsem se zapsala do té 30denní výzvy. ;)

    OdpovědětVymazat

© WorldofKristyna, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena