středa 23. srpna 2017

Kraniosakrální osteopatie


Milí čtenáři, nejspíš jsem se ještě nezmínila, že momentálně procházím ročním výcvikem Kraniosakrální osteopatie (nebo také Kraniosakrální terapie). V červenci jsem absolvovala první část kurzu, sestávající ze 4 víkendů. (Začínali jsme v dubnu). No a ještě jich mě taky pár čeká. Zatím mám základ - desetibodový protokol a na tom budu stavět dál. :) A co to ta Kraniálka vůbec je?
Název je odvozen od slova Cranium-lebka a Sacrum-křížová kost. Je to jemná a neinvazivní manipulační technika, která pracuje s konceptem kraniosakrálního systému. Kraniosakrální systém zahrnuje lebku, intrakraniální  a spinální membránový systém, mozkomišní tekutinu a celý páteřní kanál, včetně kosti křížové.
Terapie oslovuje celý systém člověka - jak fyzické, tak i duševní tělo. :-)
Léčení probíhá pomocí jemných hmatů a ty následně aktivují vnitřní sílu člověka, aby si léčil sám vše, co potřebuje. Terapeut do něj nevkládá žádnou svou energii, pouze ten systém (a zároveň tedy proces léčení) nastartuje. Následně tedy probíhá uzdravování jak těla, tak duše. :-)
A teď...zajímavá otázka. U koho ten výcvik vůbec dělám? Asi byste tomu neuvěřili, ale překvapivě u své mamky. Někteří by si mohli myslet, že mi třeba nadržuje, ale to ani nejde. V našem kurzu jsme 4, protože je to její první vedený výcvik a probíhá to tak, že probereme teorii a následně praktikujeme ošetření ve dvojicích. Je to pouze o vás. O tom, jak to vnímáte vy a co cítíte v těle ošetřovaného. Po skončení terapie si vždy zážitky sdělujeme ve skupince. Takže tam ani není možnost nadržování. Makám, jako všichni ostatní.
:-D
Její jméno je Bc. Lenka Červenková a já vám zde nebudu rozepisovat, jaké výcviky absolvovala, protože vám to řekne sama. :) A také vám Kraniálku přiblíží ještě víc v následujícím rozhovoru. Tak pojďme na to. :-)

1. Co bys o sobě řekla čtenářům?
Jmenuji se Lenka a je mi 39 let, ale cítím se na 15 :-D. Jsem vdaná a mám 3 děti. Mám ráda život ve všech jeho formách. Jsem optimistická a ráda přijímám výzvy všeho druhu. Kromě Kraniálky se věnuji regresní terapii, numerologii, karmickým rozborem vzorců duše a různým druhům masáží.
2. Jak ses dostala ke Kraniálce?
Omylem. Nejprve jsem si udělala kurz Reiki 1. a 2. stupně, za nějaký čas jsem si přečetla knihu od Erica Pearla - The Reconnection. Po této knize jsem na webu hledala možnost tohoto znovunapojení a našla jsem stránky, na kterých zrovna za 3 dny začínal kurz relaxačních masáží. Přihlásila jsem se a zdárně ho dokončila. V jeho průběhu se kolegové začali zmiňovat o nadcházejícím výcviku Kraniosakrální osteopatie. Myslela jsem si, že je to úplná blbost. Nikdy předtím jsem o ní neslyšela a nevěřila tomu. A pak jsem najednou seděla na prvním semináři. Velmi mě zaujala jak tato technika, tak i lektor (Radek Neškrabal), který ji přednášel. Na to, jaké měl vědomosti byl velmi pokorný a lidský. Nakonec to byl tedy celý rok výcviku a další rok jsem mu dělala asistenci na výcviku v Praze. Rok poté byl pro mě klidový, integrační (usazovací), ale přesto jsem od listopadu nastoupila na další výcvik -  Kraniosakrální biodynamiky do Prahy u Abhy Sajwel.
3. Co všechno podle tebe dokáže Kraniálka vyléčit?
V podstatě vše - od potíží těla k potížím duše. Velmi pomáhá při bolestech zad, kloubů, svalů, vazů, šlah, při potížích s vnitřními orgány, bolestech hlavy, migrénozních stavech, hučení v uších, psychických potížích, ADHD, autismu, bolestech zubů, problémech s neplodností a mnoho dalšího.
4. Máš nějaké zajímavé případy ze své praxe? Můžeš uvést nějaký příklad?
Tak těch případů je určitě více, od okamžité úlevy po terapii od bolesti zad a kloubů, tak po psychickou úlevu. Mám klientku, která prošla třemi umělými oplodněními a po třech mých terapiích otěhotněla přirozenou cestou. Nyní je v 5. měsíci těhotenství.
Dále muž po mrtvičce, který špatně mluvil a špatně se pohyboval, po pěti terapiích začal mluvit plynule a zlepšila se i jeho chůze.
Dalším případem byl muž na antidepresivech, který po Kraniálkách byl schopen vysadit antidepresiva a následně jsem mu dělala i regresní terapii - a to vše mu pomohlo natolik, že nyní je zcela zdráv.
5. Pomohla v něčem Kraniálka tobě?
100%. Ať už jiným pohledem na svět, tak i zdravotně. Zmizely mi myomy na děloze, a také jsem se vyhla operaci děložního čípku. Také více poslouchám své tělo a svou intuici.
6. Pro koho je Kraniálka vhodná? Mohou ji vyzkoušet i těhotné ženy, pacienti po operaci aj.?
Je vhodná v podstatě pro všechny. Od čerstvě narozených miminek (kdy se řeší poporodní traumata), až po stařečky nebo umírající lidi. V případě těhotných je to velmi žádané, jelikož dochází k silnému napojení mezi maminkou a miminkem. Kraniálka je velmi prospěšná při léčení poúrazových stavů i pooperačních potíží. Není vhodná pro lidi, kteří mají aneurysma (mozková výduť), krvácení do mozku a čerstvé zranění lebky.


7. Existují nějaké vedlejší účinky léčby Kraniálkou?
Ano, existují. Může se vám změnit pohled na svět, začnete být klidnější a budete se mít rádi. Po ošetření je dobré být 3 dny v klidu. Může se točit hlava, může docházet k emočním projevům, u žen se celkem často stává, že dostanou menstruaci a po dobu 3 dnů by se neměl požívat alkohol.
8. Jaké máš plány do budoucna?
Od září nastupuji na studium Psychologie v poradenství, dodělávám si Kraniosakrální biodynamiku, čeká mě ještě studium školy Shiatsu a dále také kurz Viscerální manipulace. A od října rozjíždím další mnou vedený výcvik Kraniosakrální osteopatie.


- Děkuji mojí mamce za rozhovor a pokud byste měli zájem, zde jsou její sociální sítě.
FB: https://www.facebook.com/Srdce-v-du%C5%A1i-1453708461569170/?fref=ts
WEB: http://www.srdcevdusi.cz/
Vaše Kikuš.



0 komentářů:

Okomentovat

© WorldofKristyna, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena