neděle 16. srpna 2015

Chorvatsko

Ahoj, dlouho jsem tady nenapsala, jelikož jsem byla na dovolené v Chorvatsku. Rozhodla jsem se vám popsat naši dovolenou. :)
DEN PRVNÍ
Vyjížděli jsme v pátek ve 12 v noci. Cesta byla delší, než se plánovalo. Nebylo to kvůli přestávkám, které jsme měli na záchod, ale kvůli zácpě, do které jsme se dostali ještě před hranicemi s Chorvatskem. Ve Slovinsku. V zácpě jsme uvízli asi na 2 hodiny. Bylo strašné vedro, takže to bylo opravdu vyčerpávající. To vedro bylo nesnesitelné i pro naše auto, kterému horko způsobilo problémy s motorem a zůstali jsme stát těsně před hranicemi. Auto jsme zaparkovali poblíž jedné restaurace a nechali ho vychladit. Šli jsme na oběd a potom otec vyměňoval ještě asi půl hodiny svíčky v naději, že naše auto poslechne a doveze nás v pořádku až na místo pobytu. Naštěstí to vyšlo a my jsme dojeli do cíle.
Ubytovali jsme se, zašli si do bazénu, který jsme měli na zahradě u apartmánu a poté jsme šli s mamkou, tetou, sourozenci a bratrancem hledat moře. Naše pátrání mělo smutný závěr, jelikož jsme místo moře našli jen přístav. Ptali jsme se pár lidí, ti nás navedli k moři a takové moře, které jsme našli, to byl hnus.
Byl tam falešný písek, voda byla znečištěná, teplá a těsně nad kolena. Odcházeli jsme zpátky velice zklamaní. Večer jsem pak s bratrancem hrála Double.

DEN DRUHÝ
Další den šel taťka se strejdou, bratrem a bratrancem hledat čistější moře a obchod. Skoro celé dopoledne jsme měli od chlapů klid, koupaly jsme se v bazénu, fotily se a očekávaly s jakou zprávou se chlapi vrátí.
Když dorazili, zjistily jsme, že našli jinou pláž s nádhernou průsvitnou vodou.
Ještě ten den jsme tam jeli a koupali se celé odpoledne. Voda byla opravdu nádherná. A pláž byla kamenitá.
Večer jsme se odvážili k večernímu koupání bez horní popř. dolní (díky bratrance, který se nestyděl ukázat co nabízí) částí plavek.

Ženská část

Mužská část
Já a mamka :)
DEN TŘETÍ
V pondělí jsme byli v apartmánu. Zažili jsme šok, když jsme se chtěli jít koupat do bazénu a uviděli jsme tam tampón. Byl od Němců, kteří jsou ubytovaní v apartmánu pod námi. Bylo to nechutné. Naštěstí přijel zrovna správce apartmánu a o tampón se postaral. Vyčistil vodu, potom ji dopustil a my jsme se opět mohli koupat.
Později jsme šli do restaurace na oběd. Jelikož nabídka jídel nebyla moc slavná, objednala se pizza. (bylo jich více)
Po obědě jsme šli opět na pláž, kde jsme byli až do večera, a jak už to bývalo zvykem, šli jsme do bazénu, hned jak jsme přišli k apartmánu.

DEN ČTVRTÝ
V úterý jsme jeli zase o kus dál, na pláž, která byla ještě o něco průzračnější. Ve vodě plavalo spoustu ryb, mnohdy celá hejna. A všechny byly krásně vidět. Tento den byl plný zážitků. Byli jsme na vodním paraglidingu, který byl bombový. Ten výhled stál za to. Potom jsem jela s taťkou na vodním skútru a myslela jsem, že mě chvílemi zabije.
Ještě před tím jsem šla s mamkou a tetou nakupovat. Koupili jsme si s mamkou šaty, ostatním pak nějaké trička, pro babičku magnetku, karimatky apod.
Nakonec jsme jeli přivázaní k lodi na vodních nafukovacích kruzích. To byl tedy hnus. Slanou vodu jsem měla úplně všude. Jel šílenou rychlostí, naráželi jsme do sebe a nebylo to nic příjemného. Já a brácha jsme řvali vulgární slova jako dlaždiči. Fuj, už nikdy více.

DEN PÁTÝ
Ve středu jsme až na tetu a strejdu všichni zůstali v apartmánu. Byli jsme unavení a já ještě k tomu nachladla, takže jsem ležela na gauči, obklopená kapesníky, pitím a paralenem. Ještě doteď mám dávivý kašel, který se mě nechce zbavit.
Co působilo jako zážitek pro tento den?  S bratrancem jsme se domluvili, že si půjdeme jen zchladit nohy do bazénu. Protože bylo strašné vedro. No a on se v jednu chvíli začal zvedat, ale měl blbě dané nohy, takže se nakláněl do bazénu. Mě napadlo, že mu ušetřím trápení s tím, jak se má dostat pryč, tak jsem ho hodila do vody i v oblečení. :D Začal se smát a možná mě chtěl i trochu zabít, ale byli jsme si kvit, protože mě toho dne o pár hodin později hodil v oblečení do vody taky, s pomocí mé sestry.
Večer jsme si s mamkou udělaly procházku do vedlejšího města Medulin, kde jsme obešly pár obchodů, koupily jsme různé drobnůstky pro zbytek rodiny, mamka si koupila bambusovou zvonkohru a já batoh se sovou, který mě zaujal na první pohled.
Následně jsme si dali zmrzlinu, která byla naprosto skvělá a šli jsme objevovat noční život Chorvatska.

DEN ŠESTÝ
Ve čtvrtek jsme jeli na pláž, ale zase na úplně jinou. Přijela tam skupinka Němců, která se během dne neustále rozrůstala. Byli strašně hluční a můj otec už to zřejmě nemohl vydržet, tak našel na pláži jiné místo, opět ve stínu stromů. (Což mi vůbec nevadí, protože nejsem fanda opalování).  Jelikož jsem byla nemocná, jen jsem ležela na karimatce a četla si knížku. Občas jsem se nervovala kvůli bratrance a sestry, protože mezi sebou mají mnohdy konflikty a někdo jim musí udělat rozhodčího a následně pohrozit.
Tato pláž nesklidila obdiv u dětí, takže ve vodě se moc neukázali. Údajně nebyla voda tolik průzračná a všude plavala tráva.
DEN SEDMÝ
Jelikož jsem se v pátek vzbudila jako první ve třičtvrtě na 6 a nemohla jsem spát, vzala jsem si pití a knížku a šla si sednout na terasu. Zastihla jsem krásný východ slunce. Pěkná tečka pro poslední ráno na dovolené.
Později se jela teta se strejdou rozloučit k moři, můj otec se snažil odpoledne co nejvíce spát, jelikož ho opět čekala celá noc za volantem a my ostatní jsme hráli kostky, člověče nezlob se, zašli jsme si do bazénu a já jsem si dokonce ještě před odjezdem dala šlofíka.
A něco málo po osmé večer, jsme se konečně vydali na cestu domů...

A jaké jsou Vaše prázdninové zážitky? :)